میلاد قنبری؛ زهره دهدشتی
چکیده
هدف: در این پژوهش هدف اصلی بررسی تاثیر بازیوارسازی بر وفاداری مصرفکننده با توجه به نقش میانجی نگرش نسبت به برند و قصد درگیری می باشد.روش: از لحاظ روش جمعآوری دادهها، این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است و از نظر هدف نیز کاربردی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، مشتریان و خریداران ایرانی سراسر کشور، فروشگاه اینترنتی دیجیکالا میباشد. ...
بیشتر
هدف: در این پژوهش هدف اصلی بررسی تاثیر بازیوارسازی بر وفاداری مصرفکننده با توجه به نقش میانجی نگرش نسبت به برند و قصد درگیری می باشد.روش: از لحاظ روش جمعآوری دادهها، این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است و از نظر هدف نیز کاربردی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، مشتریان و خریداران ایرانی سراسر کشور، فروشگاه اینترنتی دیجیکالا میباشد. روش نمونهگیری، نمونهگیری در دسترس است. ابزار راﻳـﺞ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ(آنلاین)، ابزار اصلی ﺑـﺮای ﺟﻤـﻊآوری دادههای اﻳـﻦ ﭘـﮋوهش اﺳﺖ. در طرف دیگر برای ارزیابی پایایی پژوهش از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. از آزمون سوبل نیز برای سنجش معناداری تاثیر متغیر میانجی استفاده میشود. همچنین دادههای پژوهش در قالب مدلسازی معادلههای ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی و با استفاده از نرمافزار Amos تحلیل میشود.یافتهها: این مدل که شامل تاثیر مستقیم بازیوارسازی بر وفاداری مصرف کننده و همچنین تاثیر بازیوارسازی از طریق میانجیگری نگرش نسبت به برند و قصد درگیری بر وفاداری مصرف کننده بود، مولفههای آن مورد آزمون قرار گرفت. همچنین در ارزیابی بخش ساختاری مدل بین سازههای درون زا و برون زا ارتباط قوی برخوردار است و مدل کلی پژوهش از برازش مطلوبی برخوردار است.نتیجهگیری: پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات مشخص شد که بازیوارسازی (سودمندی درک شده، درک سهولت استفاده، اثر اجتماعی درک شده، لذت درک شده) از طریق متغیر میانجی نگرش نسبت به برند و قصد درگیری، به طور مستقیم و غیر مستقیم بر وفاداری مصرفکننده تاثیر مثبت و معناداری دارد.